منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • چگونه فاکس نیوز در مقابل Dominion قرار می گیرد

چگونه فاکس نیوز در مقابل Dominion قرار می گیرد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه فاکس نیوز در مقابل Dominion قرار می گیرد

ناشر فاکس نیوز، فاکس کورپوریشن، با آنچه که احتمالاً بزرگترین توافق خارج از دادگاه در یک دعوای افترا است، موافقت کرده است.

این شرکت به شرکت فناوری انتخاباتی Dominion Voting Systems 787.5 میلیون دلار (630 میلیون پوند) پرداخت خواهد کرد و در آخرین لحظه از محاکمه مهمی که در آن مالک روپرت مرداک می‌تواند شاهد حضور باشد، جلوگیری می‌کند.

در حالی که این مبلغ کمتر از نیمی از خسارت اولیه 1.6 میلیارد دلاری است که Dominion به دنبال آن بود، تسویه حساب بسیار بالاتر از بیشتر پرداخت‌های افترا است.

تنها پرداختی بزرگتر برای افترا، الکس جونز به خانواده سندی هوک بود، اما وکیل جونز به دنبال کاهش 1.4 میلیارد دلار جایزه دادگاه است.

در اینجا، Press Gazette بزرگترین پرداخت های افترا در ایالات متحده و بریتانیا را که می توانیم پیگیری کنیم، فهرست می کند.

اگر از تسویه حساب یا جایزه بزرگتری در پرونده افترا در رسانه اطلاع دارید، لطفاً به ما در [email protected] اطلاع دهید.

[Read more: How hacking scandal cost Murdoch’s UK tabloid business £1bn]

1. الکس جونز در برابر خانواده های سندی هوک، 2022: 1.438 میلیارد دلار جوایز (در دادگاه تجدید نظر) – ایالات متحده آمریکا

الکس جونز، بنیانگذار Infowars، از زمانی که در سال 2012 ادعا کرد که قتل 20 کودک و هفت بزرگسال در سندی هوک یک فریب است، موضوع شکایت های متعددی برای افترا بوده است.

اگرچه برخی از آنها ادامه دارند، اما یک هیئت منصفه در کانکتیکات اکتبر گذشته رای داد که جونز و Infowars باید 965 میلیون دلار غرامت به بیش از 12 نفر از بستگان قربانیان سندی هوک بپردازند. در ماه بعد، یک قاضی 473 میلیون دلار خسارت جزایی به آن اضافه کرد که در مجموع 1.438 میلیارد دلار بود.

رویترز گزارش داد که وکیل جونز با استناد به “حکمات قبلی ناعادلانه” درخواست کاهش خسارت و محاکمه جدید کرده است.

2. Dominion Voting Systems v. Fox Corporation2023: معامله 787.5 میلیون دلاری – ایالات متحده آمریکا

[Read more: Fox agrees $787.5m last-minute settlement in Dominion libel case]

3. ABC News v. Beef Products, Inc، 2017: تسویه حساب 177 میلیون دلاری – ایالات متحده آمریکا

برای مدتی، “لغز صورتی” – ریزه کاری های فرآوری شده اضافه شده به گوشت چرخ کرده – یک داستان رسانه ای اصلی بود. رسانه های متعددی این مکمل همه جا حاضر و ترس از اثرات آن بر سلامتی را پوشش داده اند.

یکی از این رسانه ها ABC News بود – که در سال 2017 یک دعوای تهمت را که توسط Beef Products، Inc از داکوتای جنوبی، تولید کننده عمده فرآورده های فرعی گوشت مطرح شده بود، حل و فصل کرد. این شرکت به دلیل گزارش‌های ABC News مبنی بر اینکه آنها ایمنی لجن را نادرست توصیف کرده‌اند، به دنبال خسارت 1.9 میلیارد دلاری از پخش‌کننده متعلق به دیزنی است. پیامدهای مناقشه مربوط به محصول باعث شد که Beef Products حدود 700 کارگر خود را اخراج کند و سه تا از تاسیسات خود را تعطیل کند.

ABC News میزان تسویه حساب خود را فاش نکرد، اما گزارش درآمد دیزنی در این سه ماهه نشان داد که این شرکت 177 میلیون دلار «در رابطه با تسویه حساب‌های قضایی» پرداخت کرده است.

یک وکیل برای محصولات گوشت گاو به CNN Business گفت که طبق محاسبات تیمش، در حال حاضر این بزرگترین مبلغی است که تا به حال در یک دادخواست افترا در ایالات متحده پرداخت شده است.

4. WFAA-TV v. Vic Feazell، 1991: تسویه حساب 58 میلیون دلاری – ایالات متحده آمریکا

در سال 1991، ایستگاه تلویزیونی دالاس WFAA یک دادخواست تهمت را که توسط دادستان سابق منطقه مرکزی تگزاس، ویک فیزل، در مورد سریالی که در سال 1985 پخش شد، حل و فصل کرد.

هیچ یک از طرفین میزان تسویه حساب را فاش نکردند، اما هیئت منصفه پیش از این به فیزل 58 میلیون دلار جایزه داده است، مشروط به درخواست تجدیدنظر توسط ایستگاه تلویزیونی.

به گزارش آسوشیتدپرس که این تسویه حساب را یک رکورد توصیف کرد، این سریال «فیزل را به دریافت رشوه در ازای کنار گذاشتن پرونده های رانندگی در حالت مستی متهم کرد».

5. وال استریت ژورنال علیه گروه تحقیقاتی تحلیلی مدیریت پول، 1997: جایزه 22.7 میلیون دلاری – ایالات متحده آمریکا

شرکت کارگزاری مستقر در هیوستون Money Management Analytic Research Group Inc (MMAR) در سال 1993 از داو جونز به دلیل مقاله ای در وال استریت ژورنال مبنی بر گزارش تخلفات مختلف تجاری ادعایی شکایت کرد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این روزنامه گزارش داد که “این گروه در معاملات خود با مشتریان خود بی پروا بود، که به ضرر 50 میلیون دلاری از طرح بازنشستگی ایالت لوئیزیانا کمک کرد و این که توسط آژانس های نظارتی تحت بررسی بود.”

هیئت منصفه پنج مورد از هشت بیانیه اعتراض شده را توهین آمیز تشخیص داد و 22.7 میلیون دلار به عنوان خسارت واقعی – و همچنین 200 میلیون دلار دیگر به عنوان غرامت مجازات تعیین کرد. با این حال، یک قاضی این را منطقی ندانست و 200 میلیون دلار هیئت منصفه را رد کرد.

6. فیلادلفیا اینکوایرر علیه ریچارد اسپراگ، 1996: تسویه 24 میلیون دلاری – ایالات متحده آمریکا

دومین مورد در این فهرست از یک ناشر محلی که به یک وکیل منطقه ای آسیب دیده پرداخت می کند، در سال 1996 فیلادلفیا اینکوایرر موافقت کرد که دعوای افترا که توسط وکیل جنایی ریچارد اسپراگ در مورد یک سری از مقالات منتشر شده در سال 1973 ارائه شده بود، حل و فصل کند.

به گزارش UPI، این مقاله‌ها “نشان می‌دهد که اسپراگ تحقیقات قتل در سال 1963 را به عنوان لطفی به دوستش کنار گذاشت” در حالی که او دادستان قتل در فیلادلفیا بود.

هیئت منصفه ابتدا به اسپراگ 34 میلیون دلار جایزه داد تا اینکه دیوان عالی آن را به 24 میلیون دلار کاهش داد. ناشر Inquirer پیشنهاد کرد که روزنامه آماده است تا پرونده را به دادگاه عالی ببرد – اما “با علم به اینکه دادگاه پرونده های بسیار کمی را انجام می دهد”، موافقت کرد که با مبلغ نامشخصی موافقت کند.

7. دپ در برابر هرد، 2022: دپ 15 میلیون دلار، هرد 2 میلیون دلار – ایالات متحده آمریکا

دعوای حقوقی سرفصل بین بازیگران امبر هرد و جانی دپ منجر به جوایز افترا برای هر دو طرف شده است که هر دو مربوط به اظهارات منتشر شده در روزنامه ها است.

دپ از هرد به خاطر مقاله ای که از طرف او در واشنگتن پست منتشر شده (اما در واقع توسط اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا شبح شده است) شکایت می کند که در آن او می گوید که او بازمانده خشونت خانگی است، هرچند بدون شناسایی عامل. هیئت منصفه که مورد تایید قرار نگرفت، متوجه شد که ادعاهای هرد در مورد سوء استفاده نادرست و با سوء نیت واقعی بوده است و به دپ 10 میلیون دلار به عنوان غرامت و 5 میلیون دلار به عنوان خسارت تنبیهی پرداخت.

در همین حال، هرد از دپ به دلیل اظهاراتی که وکیلش به دیلی میل گفته است که نشان می دهد هرد و دوستانش شواهدی دال بر اختلاف خانگی با دپ داشته اند، شکایت می کند. به او 2 میلیون دلار غرامت غرامت و بدون خسارت تنبیهی تعلق گرفت.

8. فایننشال تایمز در مقابل کالینز استوارت، 2006: 300000 پوند خسارت و 4.2 میلیون پوند هزینه تسویه حساب – انگلستان

کارگزار بورس، کالینز استوارت، به دلیل مقالاتی که در سال 2003 منتشر شده بود، از فایننشال تایمز 37 میلیون پوند به عنوان غرامت طلب کرده است که حاوی اتهامات نادرست توسط یک کارمند سابق بود. ادعای اصلی 250 میلیون پوند و همچنین بخش دوم ادعای خسارت تشدید رد شد.

این روزنامه که در آن زمان توسط وکلای رسانه ای به عنوان یک توافق “عملی” برای FT توصیف شد – که به اشتباه خود اعتراف نکرد – کمی قبل از شروع محاکمه پرونده را حل کرد. این روزنامه 300000 پوند غرامت و همچنین هزینه های حقوقی به دو طرف پرداخت کرد که انتظار می رفت مجموعاً 4.2 میلیون پوند باشد.

9. سانفرانسیسکو اگزمینر علیه سینانون، 1976: تسویه حساب 600000 دلاری – ایالات متحده آمریکا

پرداخت 600000 دلاری سانفرانسیسکو اگزمینر در سال 1976 به مرکز توانبخشی سینانون در آن زمان در نیویورک تایمز به عنوان “بزرگترین مبلغی که تا به حال برای رسیدگی به دعوای افترا پرداخت شده” توصیف شد. در سال 2023، این مبلغ تقریباً 3 میلیون دلار ارزش داشت.

Examiner در سال 1972 گزارش داد که Synanon دیگر بر بازپروری معتادان تمرکز نمی کند و به دلیل سوء استفاده از وضعیت معافیت مالیاتی توسط IRS مورد بررسی قرار می گیرد.

این روزنامه که در آن زمان متعلق به هرست بود، یک عذرخواهی چهار پاراگرافی را در صفحه اول خود منتشر کرد. چاک ددریچ، بنیانگذار Synanon گفت که Examiner “تقریباً شهرت غبطه‌انگیز قابل اعتماد بودن، قابل اعتماد بودن و صداقتی را که من برای ساختن آن تلاش کرده بودم، نابود کرده بود.”

Synanon اکنون به‌عنوان یک فرقه در یادها می‌ماند و موضوع یک مستند آینده HBO است.

10. التون جان در برابر سان، 1989: تسویه حساب 1 میلیون پوندی – انگلستان

کلوین مک کنزی، سردبیر سابق سان ادعا می کند که او تنها یک بار منبع یک مقاله را در حین ویرایش مقاله بررسی کرده است – و برای آن داستان بود که سان باید یک میلیون پوند بپردازد.

به گزارش ایندیپندنت، یک داستان در سال 1989 ادعا می کرد که التون جان “طعم پسرهای اجاره ای جوان را دارد”. جان شکایت کرد، اما این پرونده هرگز به دادگاه نرفت و طبق گزارش ها، مرداک دستور عقب نشینی را قبل از اینکه همه چیز به جایی برسد، صادر کرد. یک داستان مستقل در سال 1993 که این قسمت را به یاد می آورد، این تسویه حساب را “بزرگترین پرداخت در تاریخ تهمت روزنامه” توصیف می کند.

برای بررسی تاریخچه بسیار است. مک کنزی در سال 2011 در ایونینگ استاندارد نوشت: من هرگز این کار را نکردم.

11. ویرجین آتلانتیک در مقابل بریتیش ایرویز، 1993: تسویه حساب برای 610000 پوند – بریتانیای کبیر

در دهه 1990، رقابت بین بریتیش ایرویز اخیراً خصوصی شده و ویرجین آتلانتیک نوپای ریچارد برانسون به «ترفندهای کثیف» تبدیل شد و BA مسافران ویرجین را شکار کرد و داستان‌های خصمانه درباره رقیب خود را در مطبوعات منتشر کرد.

بریتیش ایرویز ادعای دست داشتن در هرگونه کلاهبرداری را رد کرده است. اما پس از اینکه مقاله ای در روزنامه کارکنان BA پیشنهاد کرد که ویرجین به طور کلی چنین ادعاهایی را مطرح کرده است، برانسون شکایت کرد. بریتیش ایرویز قبل از پذیرش در دادگاه عالی به “روش های تجاری ناعادلانه” و کاشتن داستان های “خصمانه و بی اعتبار” درباره ویرجین شکایت متقابل کرد.

BA به برانسون 500000 پوند و Virgin 110000 پوند به عنوان تسویه حساب پرداخت کرد. به گفته گاردین، برانسون سپس برای غرامت یک میلیارد دلاری در نیویورک شکایت کرد، اما این شکایت در سال 1999 رد شد.

12. BBC v Oryx، 2002: 500000 پوند خسارت و 300000 پوند هزینه – انگلستان

در اواخر سال 2001، اخبار ده ساعت بی بی سی، کمال خلفان، مدیر کسب و کار استخراج الماس عمانی اوریکس را به عنوان یک «تروریست محکوم» و «چهره بن لادن» توصیف کرد. او هیچکدام از اینها را نداشت – به گفته گاردین، بی بی سی دو نام مشابه را با هم مخلوط کرده است.

این شرکت به سرعت عذرخواهی کرد و در عرض چند ماه به توافقی 100000 پوندی با خود هالفان رسید، اما یک سال طول کشید تا با اوریکس به توافق برسد. Oryx 12 میلیون پوند را هدف قرار داد اما در نهایت مبلغ 500,000 پوند به علاوه 300,000 پوند برای هزینه های خود به دست آورد.

بی‌بی‌سی متعاقباً تمامی کارکنان اخبار و امور جاری خود را برای تجدیدنظر قانونی فرستاد.

13. کیت و گری مک کان علیه روزنامه های اکسپرس، 2008: تسویه حساب 550000 پوندی – انگلستان

در سال 2008، کیت و گری مک کان، والدین مادلین ناپدید شده، با تسویه حساب 550000 پوندی از روزنامه اکسپرس (که شامل روزنامه های دیلی اکسپرس، دیلی استار و روزنامه های خواهر ساندی می شود) توافق کردند. به گفته وکلای مک کان، روزنامه ها بیش از 100 داستان نادرست را منتشر کردند که در میان چیزهای دیگر حاکی از آن بود که آنها برای فروش دخترشان و سرپوش گذاشتن بر آن توطئه کرده اند و به “عیاشی های مبادله همسر” رفته اند.

14. رابرت مورات در برابر اکثر خیابان فلیت، 2008: تسویه حساب 600000 پوندی بین سه مدعی – انگلستان

در دومین پرونده افترا مربوط به مک‌کان در این فهرست، در جولای 2008، مشاور املاک مستقر در پرتغال رابرت مورات، دوست دخترش میکالا والچوک و مشاور فناوری اطلاعات، سرگئی مالینکا، علیه ناشر روزنامه‌های میل آسوشیتد، روزنامه‌های اکسپرس، ناشر میرور ام‌جی‌ان لیمیتد و ناشر سان نیوز شکایت کردند. روزنامه‌های گروهی بیش از 100 مقاله «جدی افتراآمیز» را منتشر کردند که نشان می‌دهد این گروه در ناپدید شدن کودک دست داشته است.

لوئیس چارالامبوس، که تیم حقوقی مورات را در Simons Muirhead & Burton رهبری می کند، گفت که متهمان در دادگاه پذیرفتند که “هیچ یک از شاکیان تمایلات پدوفیلی یا رابطه ای با پدوفیل ها ندارند” و “اقدامات آقای مورات پس از آدم ربایی کاملاً صحیح بود و درست بود. با انگیزه کمک به یافتن مادلین مک کان.

پست الکترونیک [email protected] برای اشاره به اشکالات، ارائه نکات داستانی، یا ارسال نامه ای برای انتشار در وبلاگ صفحه نامه ما.